Sémiramis

CD
Charles-Simon Catel
LE CONCERT SPIRITUEL
Hervé Niquet direzione
con Maria Riccarda Wesseling, Gabrielle Philiponet, Mathias Vidal, Nicolas Courjal, Andrew Foster Williams, Nicolas Maire
Glossa | Palazzetto Bru Zane
25/09/2012
2 CD

Ci spiace, ma questo articolo è disponibile soltanto in Inglese Americano e Francese. Per ragioni di convenienza del visitatore, il contenuto è mostrato sotto in una delle lingue alternative disponibili. Puoi cliccare su uno dei links per cambiare la lingua del sito in un'altra lingua disponibile.

First performed at the Paris Opéra in 1802, Sémiramis by Charles-Simon Catel is an example of the revival at the time of the tragédie lyrique inherited from Gluck. A work with a touch of exoticism (Babylon), expressing the pathos of isolation, but also with the pomp in its ambitious finales, the work bade farewell to the ‘Louis-XVI style’ and announced, in a neo-Classical style, the grand opéra of the Romantic period. But it came at a time of polemics between supporters and detractors of the new Paris Conservatoire, where Catel, at that time professor of harmony there, had made so many enemies that the audience pit at the Opera was bristling with vengeful hostility when the vurtain rose on the first act…

Tracklist

CD 1
1- Ouverture
2-14 Primo atto

CD 2
1-18 Secondo atto
19-31 Terzo atto

Bru Zane Mediabase
Risorse digitali sulla musica romantica francese
La piattaforma ospita schede introduttive su personaggi, opere o temi, scritte da musicologi o da storici che collaborano con l'équipe del Palazzetto Bru Zane.